דיאטנית קלינית - תמר פור - איך לשמור על המשקל בחגים?
קטגוריות
חדשות
 
פגישת היכרות חינם

תפריט מחירים
דף הבית >> מאמרים >> איך לשמור על המשקל בחגים?
 
תקופת החגים כבר בפתח, מה שאומר שלפנינו ימים רבים שאינם שגרתיים, ימים של ארוחות משפחתיות גדולות, עשירות ומפנקות, ימים של בילויים משפחתיים המשלבים: מסעדות, פיקניקים ומנגלים. וכל זה נמשך לערך חודש, אז לא פלא שהישראלי הממוצע עולה 2-3 ק"ג בתקופה זו.
האם אפשרי בכלל לאזן את הדברים? האם ניתן לשמר את המשקל? בהחלט כן!
 
מספר טיפים כיצד בעונת החגים הזו המשקל יישמר:
  1. שמירה על סדר אכילה - גם אם הימים אינם שגרתיים אלינו להזין את הגוף משאנו קמים באופן מסודר (כל 3-4 שעות), כך יקבל אנרגיה ויהיה מאוזן ונינוח.
     
  2. תכנון והתארגנות - ימים לא שגרתיים טומנים בחובם חוסר סדר, לכן תכנון והתארגנות חשובים כאן. קודם כל נעשה קניות ונמלא את המקרר והמזווה במה שאנו צריכים, ושנית נתכנן את היום: איפה אנו נאכל ואם יש צורך להכין ולקחת אז נעשה זאת.
     
  3. שתייה מרובה של מים - הימים עדין חמים מאוד וחשוב למלא את מאגרי הנוזלים בגוף, ובנוסף למנוע בלבול בין הצמא לרעב.
     
  4. ארוחות החג-
    טעימה מהברכות – המזונות עליהם מברכים אמורים להיאכל לשם הסמליות, ואין להפוך אותם לסעודה בפני עצמה אלא אם כן הברכה הנה על ירק.


    איזון השפע על השולחן - האיזון נעשה ע"י הגבלת האכילה לצלחת אחת בלבד. קחו לכם מכל מטעמי החג, מכל התבשילים המעניינים הפזורים על השולחן, אך הגבילו את כמות אכילתם.

    רוצה עוד? - במקרה זה ניתן עוד סלטים, עוד ירק מבושל, עוד מרק ירקות או עוף צח.

    כוס יין אחת בלבד ליום, ועדיף יין יבש על מתוק.

    הקשבה לגופי- לא פעם אנו יוצאים מסעודת החג שכל הבטן נפוחה, אוטוטו אנו מתפוצצים. דעו לעצור לפני כן, עצרו את האכילה ששבעתם, שאתם מרגישים מלאים וטוב לכם.

    נהנה מהקינוח שבחרתי- לרוב יש יותר מקינוח 1 ומתפתים לאכול מהכול, קצת מכל אחד, אך זה לא נגמר....מה?
    יש לבחור קינוח שהכי נראה, שהכי בא לנו עליו ולהתענג מכל ביס.

     
  5. קיזוז יומי בלבד- אם ידוע שארוחה אחת ביום תהיה גדולה יחסית ליום רגיל, ניתן בארוחה אחרת לעשות קיזוז של פחמימות. לדוגמא: בערב החג בצהריים נאכל ארוחה קלילה של סלט עם טונה ו/או ביצה ונוסיף חצי אבוקדו ו/או חצי קופסת גבינה, ללא תוספת פחמימה, כגון: לחם.
     
  6. תגבירו הוצאה אנרגתית - טיול, הליכה, ריצה או כל פעילות גופנית תעזור באיזון הקלורי.
     
  7. לסיום, החגים הם הזדמנות למפגש משפחתי וחברתי, תתרכזו בהנאה מהחברה איתה אתם נמצאים, בלצחוק ובלהיות מוקפים באהבה.
     
     
    אני שולחת לכם ברכת שנה טובה ומתוקה, שנה של בריאות ואושר, שנה של שגשוג בכל התחומים ,שנה של הצלחות ופריצת דרך, שנה של שלווה, חיוביות והרבה אהבה.
     
    מכל הלב-
    תמר
פגישת הכרות חינם
וללא התחייבות השאירו פרטים ואחזור בהקדם 
 
 
 
שתפו עם חברים
FacebookTwitter


מאמרים אחרונים
 
הכן גופך לחורף
החורף מאופיין בעלייה בצריכה הקלורית ורצון עז לפחמימות, כיצד נתמודד?


רוצה להרגיש שובע
האם גם אתם רעבים די מהר לאחר ארוחה? האם גם אתם מסתובבים עם הרגשת רעב במשך היום? חושבים על האוכל כל הזמן? זה לא במקרה ויש לכך סיבה.


לרזות בתבונה
רוצים לרזות וגם לשמר את המשקל ? 10 טיפים להרזיה בצורה נכונה


תזונה והריון
ההריון הנו שלב בחיים בו מתרחשים שינויים פיזיולוגיים בגוף האישה, אשר מצריכים התייחסות תזונתית מיוחדת.


דיאטנית קלינית, מיהי ?
איזו הכשרה מקבלת דיאטנית קלינית ? מהן דרכי העבודה של דיאטנית קלינית ? ולמה כדאי להתיעץ עם דיאטנית ?


אנמיה
מהי? מהם הסימפטומים? וכיצד נשפר את המצב?


מזונות מקררים לקיץ
הקיץ כבר התחיל וחום אוגוסט עוד לפנינו. הימים חמים מאוד, ואף חלק מהלילות, ואנו רוצים להתקרר. מזגן, מקלחת עם מים קרים הם חלק מהדרכים לעשות זאת, הידעתם שיש מזונות שיכולים לעזור בתהליך ההתקררות האנרגטית ?


חג עצמאות
הנחיות תזונתיות לארוחת על האש


תזונה מתאימה ביתר לחץ דם
תזונה העוזרת בהורדת ערכי לחץ הדם ושמירה על בריאות טובה.


תזונה נכונה בשילוב פעילות גופנית זה סוד ההצלחה!
על מנת להיות במשקל תקין פעילות גופנית אינה מספקת, שילוב תזונה נכונה הכרחי.


 
 
כל הזכויות שמורות © תמר פור - דיאטנית קלינית
תמר פור הינה דיאטנית מומחית בנושאים הבאים : דיאטנית ילדים | דיאטנית לנשים בהריון ובהנקה | דיאטנית לספורטאים | דיאטנית במחלות כרוניות
מפת האתר    |    יצירת קשר    |    שותפים עסקייםמתכונים לילדים


BreakFree.co.il - בניית אתרים



 

לייבסיטי - בניית אתרים