דיאטנית קלינית - תמר פור - מזונות מקררים לקיץ
קטגוריות
חדשות
 
פגישת היכרות חינם

תפריט מחירים

 

 
 
 
 מזונות מקררים לקיץ

הקיץ כבר התחיל וחום אוגוסט עוד לפנינו. הימים חמים מאוד, ואף חלק מהלילות, ואנו רוצים להתקרר. מזגן, מקלחת עם מים קרים הם חלק מהדרכים לעשות זאת, הידעתם שיש מזונות שיכולים לעזור בתהליך ההתקררות האנרגטית של הגוף?

על פי הרפואה הסינית לכל מזון יש אנרגית חום משלו. כעת נכיר את המזונות בעלי האנרגיה הקרה, "היין". כשאוכלים מאכלים "מקררים" ,האנרגיה בגוף זורמת פנימה ומטה, כתוצאה מזה פלג גוף עליון והשכבות החיצוניות של הגוף מתקררים.

 מספר דברים מיוחסים למזונות ה"קרים", לדוגמא:
 
  • יכולת להחיות ולחדש רקמות בגוף.
  • עוזרים בטיפול במצבים דלקתיים
  • מרגיעים את הנפש
  • מעניקים לחות.
אז מי הם ה"מקררים" :
באופן גדול מזונות שאפשר לאכול אותם "חיים", כמו פירות וירקות, מיצי פירות וירקות וסלטים.  בנוסף, מזונות המכילים את הפיגמנטים בצבעי כחול, ירוק וסגול. גם ירקות הגדלים במהירות נחשבים ל"מקררים".
ובפירוט:
ירקות:  אספרגוס, אצות, ברוקולי, חסה, חציל, מלפפון, נבטים, סלרי, עגבנייה, פטריית שמפיניון, תרד, חסה, מלפפון, צנון, צנונית ודלעת.

פירות: אבטיח, מלון, אגס, אפרסק, אפרסמון, בננה, מנגו, מנדרינה ותפוח עץ.

אגוזים, דגנים וקטניות: פיסטוק, חיטה, דוחן, פולי סויה, טופו ושעורה.

תבלינים: מנטה, נענע, מלח ים ופלפל לבן.

חלבון: יוגורט, צדפות, סרטן.
 
מתכון "מקרר" -  מרק יוגורט - צזיקי
 
 
6 מנות, ערך קלורי למנה: 107 קק"ל

החומרים :
8 מלפפונים, קלופים או זוקיני קטנים
2 כפות שמן זית
2 גביעים יוגורט כבשים/עיזים 3%
עלי נענע (או שמיר, או שניהם), בכמות לפי הטעם
כף מיץ לימון
מלח ופלפל

להגשה:
קוביות קרח
כף שמן זית
מעט זעתר וסומק

אופן ההכנה:
קוצצים לקוביות בינוניות את המלפפונים ומניחים בקערת ערבוב.
במעבד מזון מרסקים את  היוגורט, מיץ הלימון, עלי התבלין מלח ופלפל ומקררים היטב.
מחלקים לקעריות הגשה, מניחים בכל אחת מהן שתי קוביות קרח מטפטפים קצת שמן זית. ומקשטים במעט זעתר וסומק.

קיץ מהנה!
 
   
 
 
פגישת הכרות חינם
וללא התחייבות השאירו פרטים ואחזור בהקדם 
 
 
 
שתפו עם חברים
FacebookTwitter


מאמרים אחרונים
 
הכן גופך לחורף
החורף מאופיין בעלייה בצריכה הקלורית ורצון עז לפחמימות, כיצד נתמודד?


רוצה להרגיש שובע
האם גם אתם רעבים די מהר לאחר ארוחה? האם גם אתם מסתובבים עם הרגשת רעב במשך היום? חושבים על האוכל כל הזמן? זה לא במקרה ויש לכך סיבה.


לרזות בתבונה
רוצים לרזות וגם לשמר את המשקל ? 10 טיפים להרזיה בצורה נכונה


תזונה והריון
ההריון הנו שלב בחיים בו מתרחשים שינויים פיזיולוגיים בגוף האישה, אשר מצריכים התייחסות תזונתית מיוחדת.


דיאטנית קלינית, מיהי ?
איזו הכשרה מקבלת דיאטנית קלינית ? מהן דרכי העבודה של דיאטנית קלינית ? ולמה כדאי להתיעץ עם דיאטנית ?


אנמיה
מהי? מהם הסימפטומים? וכיצד נשפר את המצב?


מזונות מקררים לקיץ
הקיץ כבר התחיל וחום אוגוסט עוד לפנינו. הימים חמים מאוד, ואף חלק מהלילות, ואנו רוצים להתקרר. מזגן, מקלחת עם מים קרים הם חלק מהדרכים לעשות זאת, הידעתם שיש מזונות שיכולים לעזור בתהליך ההתקררות האנרגטית ?


חג עצמאות
הנחיות תזונתיות לארוחת על האש


תזונה מתאימה ביתר לחץ דם
תזונה העוזרת בהורדת ערכי לחץ הדם ושמירה על בריאות טובה.


תזונה נכונה בשילוב פעילות גופנית זה סוד ההצלחה!
על מנת להיות במשקל תקין פעילות גופנית אינה מספקת, שילוב תזונה נכונה הכרחי.


 
 
כל הזכויות שמורות © תמר פור - דיאטנית קלינית
תמר פור הינה דיאטנית מומחית בנושאים הבאים : דיאטנית ילדים | דיאטנית לנשים בהריון ובהנקה | דיאטנית לספורטאים | דיאטנית במחלות כרוניות
מפת האתר    |    יצירת קשר    |    שותפים עסקייםמתכונים לילדים


BreakFree.co.il - בניית אתרים



 

לייבסיטי - בניית אתרים