דיאטנית קלינית - תמר פור - רוצה להרגיש שובע
קטגוריות
חדשות
 
פגישת היכרות חינם

תפריט מחירים
רוצה להרגיש שובע ?
אז זהו! החלטתי לכתוב על כך. 
לאחר פגישה אתמול בערב עם לקוחה חדשה וטבעונית, שוב הנושא עלה, "אני כל הזמן רעבה". מאחר שהתחושה והמילים הללו אינן חדשות לי בקליניקה, נאמרות ע"י טבעונים, צמחונים וגם ע"י אוכלי כל, אז בהחלט ישנה כאן נקודה שיש להתייחס אליה.
כשאני מתשאלת את האנשים אז יש עוד לחם, עוד אורז, עוד פסטה ועוד פחמימה. "הגוף שלי זקוק יותר מאחרים לפחמימות", "לא יכולה להפסיק לאכול אותן", "אינני מרגיש שובע". 
גם לכם יש ריבוי יתר של פחמימות בתפריט? האם גם אתם רעבים די מהר לאחר ארוחה? האם גם אתם מסתובבים עם הרגשת רעב במשך היום? חושבים על האוכל כל הזמן? זה לא במקרה ויש לכך סיבה.
אני נתקלת באנשים רבים שתזונתם ברובה מכילה פחמימות, עושה רושם שזה נהדר מבחינת אנרגיה והרגשת שובע. אך רובם מספרים שזה בלתי נשלט, הם מסיימים מנה אחת ורוצים עוד, ומהר מאוד אחרי הארוחה הם שוב רעבים, הם רוצים עוד ועוד פחמימות ומתי השובע האמיתי יגיע?
אז מה קורה כאן?
פחמימות נעכלות יחסית מהר והגוף משתמש בהן לצרכיו , במיוחד פחמימות פשוטות, כגון: סוכר, דבש, שוקולד ועוד. הפחמימות המורכבות נעכלות לאט יותר מהפשוטות, כך שזמן השובע אחריהן הוא ארוך יותר, אך עדיין הרעב מגיע מהר מאוד אם נאכלות לבדן.
ישנן שתי דרכים להגדיל את הרגשת השובע:
1. שילוב סיבים תזונתיים בארוחה- ניתן להעשיר את הארוחה בסיבים ע"י בחירת פחמימות מלאות, זאת אומרת שהדגנים הנם עם הקליפה ולכן עשירים בסיבים, מה שתורם להרגשת מלאות. או להעשיר את הארוחה בירקות מסוגים שונים: חיים, מבושלים או אפויים.
2. ארוחה מלאה- הוספה של חלבון ושומן לארוחה. 
את הנקודה השנייה תוך התייחסות לחלבון אפתח קצת.

אני פוגשת הרבה אנשים שאינם מוסיפים לתזונתם חלבון וגם אם מוסיפים אז במידה קטנה מידי.
לדוגמא:
בארוחת הבוקר אכלו דייסת קוואקר על בסיס מים ופרי
בארוחת צהריים אכלו פסטה ברוטב עגבניות 
בערב אכלו פרוסה עם חומוס וירק.
ומה שקורה מהר מאוד הם רעבים שוב או שהארוחה לא מספקת שובע ואז מוסיפים עוד פסטה, עוד לחם ועוד תוספת של פחמימה מבושלת כלשהי. וזה במקרה הטוב, במקרה הפחות טוב הם פונים לדברים זמינים ומהירים, כגון: עוגיות.
הרגשת השובע תגיע ותהיה לזמן רב יותר אם יהיה בארוחה חלבון ובמידה מספקת.

לדוגמא:
בארוחת הבוקר נוסיף לדייסת קוואקר חלב או אם לא מתאים נאכל לאחר מכן מעדן יוגורט.
בארוחת הצהריים נוסיף לפסטה רצועות עוף /בשר או חתיכות טופו.
בארוחת הערב נוסיף ביצה וגבינה ואולי טונה עם גבינה.

כשהדגש בארוחה הנו לשילוב החלבון, ההרגשה משתנה. ואז חוזרים אלי בפגישה הבאה עם תחושת השובע שהגיעה סוף סוף, וגם פחות צורך לנשנוש בין הארוחות. "אני כבר לא מרגיש רעב" זה לא קסם, זה קורה.
אז מה הם החלבונים במזוננו:
ביצים 
מוצרי חלב
עוף ובשר
דגים
קיטניות (עדשים, אפונה יבשה, חומוס גרגירים, שעועית לבנה וחומה, פול, סויה)

הקפידו שבכל ארוחה מרכזית (בוקר/צהריים וערב) תאכלו חלבון ובמידה, ואם עוד רעבים הגדילו את כמות החלבון על פני הפחמימות והרגשת השובע תגיע במהרה. במידה ויש אפשרות לשלב גם חלבון בביניים אז עשו כן.

ארוחות מזינות, מלאות ומשביעות לכם,
תמר
פגישת הכרות חינם
וללא התחייבות השאירו פרטים ואחזור בהקדם 
 
 
 
שתפו עם חברים
FacebookTwitter


מאמרים אחרונים
 
הכן גופך לחורף
החורף מאופיין בעלייה בצריכה הקלורית ורצון עז לפחמימות, כיצד נתמודד?


רוצה להרגיש שובע
האם גם אתם רעבים די מהר לאחר ארוחה? האם גם אתם מסתובבים עם הרגשת רעב במשך היום? חושבים על האוכל כל הזמן? זה לא במקרה ויש לכך סיבה.


לרזות בתבונה
רוצים לרזות וגם לשמר את המשקל ? 10 טיפים להרזיה בצורה נכונה


תזונה והריון
ההריון הנו שלב בחיים בו מתרחשים שינויים פיזיולוגיים בגוף האישה, אשר מצריכים התייחסות תזונתית מיוחדת.


דיאטנית קלינית, מיהי ?
איזו הכשרה מקבלת דיאטנית קלינית ? מהן דרכי העבודה של דיאטנית קלינית ? ולמה כדאי להתיעץ עם דיאטנית ?


אנמיה
מהי? מהם הסימפטומים? וכיצד נשפר את המצב?


מזונות מקררים לקיץ
הקיץ כבר התחיל וחום אוגוסט עוד לפנינו. הימים חמים מאוד, ואף חלק מהלילות, ואנו רוצים להתקרר. מזגן, מקלחת עם מים קרים הם חלק מהדרכים לעשות זאת, הידעתם שיש מזונות שיכולים לעזור בתהליך ההתקררות האנרגטית ?


חג עצמאות
הנחיות תזונתיות לארוחת על האש


תזונה מתאימה ביתר לחץ דם
תזונה העוזרת בהורדת ערכי לחץ הדם ושמירה על בריאות טובה.


תזונה נכונה בשילוב פעילות גופנית זה סוד ההצלחה!
על מנת להיות במשקל תקין פעילות גופנית אינה מספקת, שילוב תזונה נכונה הכרחי.


 
 
כל הזכויות שמורות © תמר פור - דיאטנית קלינית
תמר פור הינה דיאטנית מומחית בנושאים הבאים : דיאטנית ילדים | דיאטנית לנשים בהריון ובהנקה | דיאטנית לספורטאים | דיאטנית במחלות כרוניות
מפת האתר    |    יצירת קשר    |    שותפים עסקייםמתכונים לילדים


BreakFree.co.il - בניית אתרים



 

לייבסיטי - בניית אתרים