דיאטנית קלינית - תמר פור - הכן גופך לחורף
קטגוריות
חדשות
 
פגישת היכרות חינם

תפריט מחירים

 

 
 
 
הכן גופך לחורף

ימי החורף מאופיינים בימים קצרים, טמפרטורות נמוכות וגשמים, שבסופו של דבר עלולים להוביל לעלייה במשקל. הכיצד?

  • השפעה על מצב רוחנו, תופעה זו ידועה בשם: SAD ( Seasonal Affective Disorder).  נמצא כי בעקבות השינויים העונתיים מתרחשים בגופנו גם שינויים הורמונאליים:
    1. ירידה ברמות הסרוטונין – הגורמת ל"דיכאון חורף". משפיע על המצב רוח, זיכרון, שינה ומידת הרעב והשובע. הצורך בצריכת פחמימות, ובעיקר פשוטות, עולה.
    2. עליה ברמות המלטונין – הגורמת להפרעות שינה, המובילות לאכילה.
  • שהייה ממושכת בבית- הופכת את המזון לנגיש יותר.
  • ירידה במוטיבציה לעשיית פעילות גופנית.     
  • העדפה למאכלים חמים ומשמינים.
  • ירידה בצריכת פירות וירקות - כבר לא יבוא לנו סלט ירקות קר או סתם לחטוף פרי או ירק.  במקום אלה יאכלו תחליפים שבדרך כלל יהיו בעלי ערך קלורי רב יותר. בנוסף חשוב לזכור שכמות הויטמינים והמינרלים שאנו מקבלים מהירקות והפירות הנה גדולה, וכאשר כמות זו יורדת מערכת החיסון שלנו פגיעה יותר.

בואו נהיה פרקטיים ונראה כיצד נתמודד עם כל זה :

מאכלי חורף מומלצים

כשקר בחוץ אין כמו המזונות הטעימים והישנים שלנו, שיחממו אותנו ויתנו לנו הרגשה טובה.

מרקים הם הפיתרון המושלם, אך רצוי שיכללו מרכיבים בריאים כגון: פסטה, תפו"א, בטטה, גריסים, קייטניות (עדשים, חומוס, שעועית, אפונה), ירקות שורש (גזר, סלרי ולפת) וירקות בשלל צבעים.

בדרך כלל במרקים ובקדירות (שהנן גם מעדן בחורף) משתמשים בבשרים שמנים. יש לבחור בשר רזה עד 5%: הודו ועוף ללא העור. לקדירות יתאימו האווזית ( נתח מס' 14), הצ'אק (נתח מס' 15) והויסבראטן (נתח מס' 19).

במרקים לעיתים יש תוספות של מוצרי חלב שמנים כגון: שמנת וחלב. יש לבחור מוצרי חלב דלים בשומן כגון: יוגורט, שמנת קלה וחלב דל שומן.

במקום תוספות של שומן ממקור חי ( חמאה ושומן בשר) לתבשילים, הוסיפו שמן זית וקנולה.

הוסיפו לתפריטכם דייסות המכילות: קוואקר, חלב רזה, קינמון ופרי.

ניתן לשדרג את ארוחת הערב הכוללת חביתה לארוחת שקשוקה חמה, המכילה ביצה וירק (בצל, עגבניות, גמבה, שום וצמחי תבלין).

ולבסוף אף את הסנדוויץ' ניתן להפוך למאכל חורפי וזאת על ידי קליית הלחם יחד עם הגבינה או הנקניק דלי השומן וירק מתאים (גמבה, פלפל, בצל ועגבנייה).

פעילות גופנית

בימי החורף התעמלות בחוץ הנה מסורבלת, יש להצטייד בבגדים חמים ובמטרייה. במידה ויורד גשם או יותר מידי קר קרוב לוודאי שנוותר על היציאה מהבית, כך שישנה ירידה משמעותית  בפעילות הגופנית.

חשוב שנשאר פעילים ספורטיבית לא רק בשל עליית צריכת המזון בחורף אלא להרמת מצב הרוח והורדת המתח. הדרכים בהם נוכל להישאר פעילים:

  • להירשם לחדר כושר
  • להצטרף לחוג כגון: אירובי, ספינינג, פילאטיס, יוגה וכו'.
  • להתעמל בעזרת קלטת ביתית.
  • לרכוש מכשיר ספורט לבית כגון: הליכון ואופניים.

מה שינחה אותנו במה לבחור ומה מתאים זה הספורט שנצליח להתמיד בו, שלרוב זה הספורט שאנו נהנים ממנו.

חזק את גופך

שפעת והצטננות שכיחים בחורף ויש לחזק את מערכת החיסון בעזרת מזונות נכונים. ואלה השחקנים הראשיים:

  1. ויטמיןC ובטא קרוטן- שני אנטיאוקסידנטים שמעוררים תפקוד חיסוני. נמצאים בפירות הדר, בברוקולי, בכרוב, בדלעת, בבטטה ובתרד.
  2. חומצת שומן אומגה 3- מעוררת יצור ציטוקינים, המשמשים תפקיד חשוב בתגובה החיסונית. נמצאת בדגים ובמזונות מעושרים בחומצת השומן.
  3. אבץ- אחד מיסודות הקורט המעורר את הגוף להילחם בזיהומים. נמצא בדגים, בעוף, בביצים, בחלב ובדגנים מלאים.
  4. פרה ופרו ביוטיקה- פרוביוטיקה הנם חיידקים ידידותיים, ופרה ביוטיקה הנם מרכיבי מזון שעוזרים לפלורה הטובה במעיים לשגשג. שני מרכיבים אלה משפרים את תפקוד מערכת החיסון. מצויים ביוגורטים ובמוצרי סויה.
  5. אכיניציאה- צמח ששימושו הנפוץ במניעה וטיפול בהתקררות וטיפול בפצעים. ניתן למצוא בבתי טבע ובתי מרקחת.
  6. פרופוליס- שרף העשיר בויטמינים: A,B,C,E, בחומצות אמינו, בפלבנואידים, בנחושת, בברזל, במגנזיום ובאבץ. מרפא דלקות בפה ובגרון, מחטא, מפחית שיעול, ממריץ את מערכת החיסון וטוב בזמן דלקת גרון. פועל בסינרגיזם עם ויטמין C ואבץ. ניתן למצוא בבתי טבע ובתי מרקחת.

שיהיה חורף קל, נעים ובריא!


     
 
 
פגישת הכרות חינם
וללא התחייבות השאירו פרטים ואחזור בהקדם 
 
 
 
שתפו עם חברים
FacebookTwitter


מאמרים אחרונים
 
הכן גופך לחורף
החורף מאופיין בעלייה בצריכה הקלורית ורצון עז לפחמימות, כיצד נתמודד?


רוצה להרגיש שובע
האם גם אתם רעבים די מהר לאחר ארוחה? האם גם אתם מסתובבים עם הרגשת רעב במשך היום? חושבים על האוכל כל הזמן? זה לא במקרה ויש לכך סיבה.


לרזות בתבונה
רוצים לרזות וגם לשמר את המשקל ? 10 טיפים להרזיה בצורה נכונה


תזונה והריון
ההריון הנו שלב בחיים בו מתרחשים שינויים פיזיולוגיים בגוף האישה, אשר מצריכים התייחסות תזונתית מיוחדת.


דיאטנית קלינית, מיהי ?
איזו הכשרה מקבלת דיאטנית קלינית ? מהן דרכי העבודה של דיאטנית קלינית ? ולמה כדאי להתיעץ עם דיאטנית ?


אנמיה
מהי? מהם הסימפטומים? וכיצד נשפר את המצב?


מזונות מקררים לקיץ
הקיץ כבר התחיל וחום אוגוסט עוד לפנינו. הימים חמים מאוד, ואף חלק מהלילות, ואנו רוצים להתקרר. מזגן, מקלחת עם מים קרים הם חלק מהדרכים לעשות זאת, הידעתם שיש מזונות שיכולים לעזור בתהליך ההתקררות האנרגטית ?


חג עצמאות
הנחיות תזונתיות לארוחת על האש


תזונה מתאימה ביתר לחץ דם
תזונה העוזרת בהורדת ערכי לחץ הדם ושמירה על בריאות טובה.


תזונה נכונה בשילוב פעילות גופנית זה סוד ההצלחה!
על מנת להיות במשקל תקין פעילות גופנית אינה מספקת, שילוב תזונה נכונה הכרחי.


 
 
כל הזכויות שמורות © תמר פור - דיאטנית קלינית
תמר פור הינה דיאטנית מומחית בנושאים הבאים : דיאטנית ילדים | דיאטנית לנשים בהריון ובהנקה | דיאטנית לספורטאים | דיאטנית במחלות כרוניות
מפת האתר    |    יצירת קשר    |    שותפים עסקייםמתכונים לילדים


BreakFree.co.il - בניית אתרים



 

לייבסיטי - בניית אתרים