דיאטנית קלינית - תמר פור - חג עצמאות
קטגוריות
חדשות
 
פגישת היכרות חינם

תפריט מחירים

 

 
 
 
 חג עצמאות שמח!

חג העצמאות קרב ואיתו קניות הבשרים והציוד המתאים לעשיית המנגלים. כיצד נסתדר מבחינה תזונתית בארוחת על האש? וכיצד נפחית את החומרים המסוכנים הנכנסים לגופנו בעת אכילת מזון שהוכן על האש?

שיטת הכנת המזון האהובה על הישראליים הנה "המנגל", זוהי שיטת בישול שאינה נמנית עם צורות הבישול הבריאות. והסיבות לכך:

  • שומן מן החי הנוטף על הגחלים משחרר חומרים מסרטנים כמו בנזופירין שנספגים בבשר.
  • החלקים השרופים של המזון מסוכנים אף הם.
  • חומר הבעירה המשתמשים בו לרוב הנו רעיל.

מספר דרכים לשיפור:

·        יש להוריד עד כמה שניתן את השומן הגלוי שבבשר.

·        ניתן להשתמש בפחמים אורגניות שלא פולטות סוגי עשן מסוכנים.

·        ניתן להשתמש בחומר בעירה טבעי, שאינו רעיל.


אז הפחתנו במקצת את הנזק וכיצד נסתדר עם הארוחה עצמה?

סוג הבשר

מבחינת הבשרים, הבשרים הנחשבים לשמנים ומלאי כולסטרול הנם האיברים הפנימיים כגון: לבבות, כבדים, טחול וכדומה. נשתדל להימנע או לאכול במידה מועטה ביותר. העדיפות הנה לשישליק ולפרגיות.

כל הבשרים המוכנים כגון: קבבים, המבורגרים גם כן בעלי תכולת שומן גבוה, ובנוסף שאריות בשר לא ידועות. האופציה הטובה ביותר הנה הכנה עצמאית שלהם ע"י קניית בשר טחון איכותי בקצביה והכנתו.

מבחינת הסטייקים מבשר, הנתח שנחשב הרזה ביותר הנו הסינטה והוא המומלץ.

הרכב הארוחה – פחמימות וחלבונים.

ארוחת על האש תהיה הארוחה העיקרית של אותו יום, ובנוסף, נקפיד כל היום לאכול מסודר, כמו תמיד.

וכעת שתי אופציות:

1. לאוהבי הבשר – באופציה זו נוותר על הפחמימות בארוחה ונתרכז בבשר עצמו.

הארוחה תכיל מנות בשר, קצת יותר מארוחה רגילה שאנו אוכלים, ולא נוסיף פיתה ליד או כל פחמימה אחרת. דוגמא לארוחה: סטייק 250 גרם + שיפוד פרגיות או 3 שיפודים.

2. למי שלא יכול בלי הפחמימה- כמות הבשר והפחמימה השתוו ליום רגיל. כך שמנת בשר ממוצעת הנה: 2 שיפודים או סטייק 250 גרם (אם אין קטן יותר). ומנת פחמימה תנוע בין חצי פיתה לפיתה.

תוספות לארוחה

בשני המקרים יהיה ניתן להוסיף 1-2 כפות חומוס או טחינה. וכמובן שלל סלטים שרצוי שיהיו ללא מיונז.

במידה וכן נאכלים סלטים המכילים מיונז, כגון: סלט כרוב במיונז, חצילים בטחינה וחצילים במיונז, זה יחשב בכמות כפות החומוס והטחינה.

המלצה חמה וטעימה: שפדו לכם שיפודי ירק, שטעמם נהדר ועוזרים להגדיל את נפח הארוחה. דוגמא לירקות לשיפוד: פיטריות, פלפל אדום, בצל, עגבנייה, ברוקולי ועוד.

קינוח

אז בודאי שמארגנים בסיום הארוחה איזו מנה מתוקה. זו עונת האביב וכבר בסופר ניתן למצוא מלונים, אבטיחים, ענבים, שסק ועוד. יהיה נהדר לסיים את ארוחת הבשר הזו עם פרי מרענן. ואופציה נוספת הנה גלידת סורבה.

שיהיה לכם חג שמח!

     
 
 
פגישת הכרות חינם
וללא התחייבות השאירו פרטים ואחזור בהקדם 
 
 
 
שתפו עם חברים
FacebookTwitter


מאמרים אחרונים
 
הכן גופך לחורף
החורף מאופיין בעלייה בצריכה הקלורית ורצון עז לפחמימות, כיצד נתמודד?


רוצה להרגיש שובע
האם גם אתם רעבים די מהר לאחר ארוחה? האם גם אתם מסתובבים עם הרגשת רעב במשך היום? חושבים על האוכל כל הזמן? זה לא במקרה ויש לכך סיבה.


לרזות בתבונה
רוצים לרזות וגם לשמר את המשקל ? 10 טיפים להרזיה בצורה נכונה


תזונה והריון
ההריון הנו שלב בחיים בו מתרחשים שינויים פיזיולוגיים בגוף האישה, אשר מצריכים התייחסות תזונתית מיוחדת.


דיאטנית קלינית, מיהי ?
איזו הכשרה מקבלת דיאטנית קלינית ? מהן דרכי העבודה של דיאטנית קלינית ? ולמה כדאי להתיעץ עם דיאטנית ?


אנמיה
מהי? מהם הסימפטומים? וכיצד נשפר את המצב?


מזונות מקררים לקיץ
הקיץ כבר התחיל וחום אוגוסט עוד לפנינו. הימים חמים מאוד, ואף חלק מהלילות, ואנו רוצים להתקרר. מזגן, מקלחת עם מים קרים הם חלק מהדרכים לעשות זאת, הידעתם שיש מזונות שיכולים לעזור בתהליך ההתקררות האנרגטית ?


חג עצמאות
הנחיות תזונתיות לארוחת על האש


תזונה מתאימה ביתר לחץ דם
תזונה העוזרת בהורדת ערכי לחץ הדם ושמירה על בריאות טובה.


תזונה נכונה בשילוב פעילות גופנית זה סוד ההצלחה!
על מנת להיות במשקל תקין פעילות גופנית אינה מספקת, שילוב תזונה נכונה הכרחי.


 
 
כל הזכויות שמורות © תמר פור - דיאטנית קלינית
תמר פור הינה דיאטנית מומחית בנושאים הבאים : דיאטנית ילדים | דיאטנית לנשים בהריון ובהנקה | דיאטנית לספורטאים | דיאטנית במחלות כרוניות
מפת האתר    |    יצירת קשר    |    שותפים עסקייםמתכונים לילדים


BreakFree.co.il - בניית אתרים



 

לייבסיטי - בניית אתרים