דיאטנית קלינית - תמר פור - חג שבועות
קטגוריות
חדשות
 
פגישת היכרות חינם

תפריט מחירים

 

 
 
 
 חג שבועות שמח!

בחג השבועות מנהג הוא לאכול מאכלי חלב. אחת הסיבות לכך הנה שלפי המסורת לאחר שבני ישראל מגיעים לדרגה רוחנית – מוסרית גבוהה וזוהמתם הסתלקה, למעשה, הנם חוזרים לאדם הראשון ולהרמוניה עם הבריאה וחוזר איסור אכילת בשר, שהיה תקף עד ימי נח. ז"א חוזרים לצמחונות.

אז כעת אנו יודעים למה, ועכשיו צריכים לאכול וליהנות ובנוסף לצאת בנזק קלורי מזערי.

ימי החג מאופיינים באכילת מוצרי חלב, ביצים, דגים ויין. לכאורה, אינם מהווים בעיה, אך מוצרים אלה שרובם שייכים למשפחת החלבון מכילים, בנוסף, אחוזי שומן גבוהים.

אז נתחיל בפשטידות העתירות בגבינות שמנות ומוקרמות בגבינה צהובה, ונעבור לפסטות ברוטבי השמנת והחמאה, ומשם לבלינצ'ס ולכופתאות הסולת ולבסוף נקנח בעוגת גבינה עסיסית מצופה בשמנת מתוקה. ואל נשכח בין לבין את כוסות היין.

ערכי קלוריות למוצרים שכיחים בחג:

פשטידת ירקות מוקרמת 200 קק"ל משולש      פטוצ'יני ברוטב שמנת 230 קק"ל לכוס מוכן

בורקס גבינה 180 קק"ל ליחידה                     לזניה עם גבינה 230 קק"ל לפרוסה

בלינצ'ס עם גבינה 212 קק"ל ליחידה              קרם שניט 183 קק"ל פרוסה

עוגת קרם עשירה 423 קק"ל לפרוסה              יין לבן יבש 125 קק"ל לגביע

 

מאיפה להתחיל ???????????????


אם אנו המארחים והבשלנים, אז ישנן היום מבחר גבינות רזות ותחליפים למוצרים העתירי שומן והנה דוגמאות:

 

מוצרים עתירי שומן

מוצרים דלי שומן כתחליף

גבינה צהובה 22%-32% שומן

גבינה צהובה 5%-9% שומן

פתיתי גבינה למאפים/פרמזן 22%-23% שומן

פתיתי גבינה לייט 9%

גבינת שמנת 30% שומן

גבינת שמנת 5% שומן

שמנת חמוצה 15% שומן

שמנת חמוצה 9% שומן

גבינה צפתית 16% שומן

גבינה צפתית 5% שומן

גבינה בולגרית 16%-24% שומן

גבינה בולגרית 5% שומן

גבינת עזים 23% שומן

גבינת עזים 5% שומן

 

ומה קורה שאנו האורחים?

נתחיל בכך שזהו לא יום הכיפורים ולכן אין צורך לצום. הטענה לחיסכון קלורי טעות מיסודה: הרבה אנשים לא אוכלים דבר עד ארוחת החג ומגיעים רעבים מאוד ובסעודה אחת אוכלים יותר מכל היום, אילו היו אוכלים נכון ומסודר.

לכן יש לאכול את כל הארוחות כולל הביניים עד ארוחת החג, שהארוחות יהיו קלות כגון: קורנפלקס עם חלב, סנדוויץ' ובביניים פרי או מעדן.

בארוחה עצמה לקחת צלחת אחת ולמלא אותה מכל שתחשקו, ולשמור שליש ממנה לסלטים. ולקינוח תיהנו מחתיכת עוגה, אבל רק אחת.

נכון, זהו לא יום לירידה במשקל, אך בהחלט ניתן לשמר את המשקל. וזו אמורה להיות המטרה בחג שימור המשקל, מפגש חברתי, אכילה והנאה.     חג שמח!



 
     
 
 
פגישת הכרות חינם
וללא התחייבות השאירו פרטים ואחזור בהקדם 
 
 
 
שתפו עם חברים
FacebookTwitter


מאמרים אחרונים
 
הכן גופך לחורף
החורף מאופיין בעלייה בצריכה הקלורית ורצון עז לפחמימות, כיצד נתמודד?


רוצה להרגיש שובע
האם גם אתם רעבים די מהר לאחר ארוחה? האם גם אתם מסתובבים עם הרגשת רעב במשך היום? חושבים על האוכל כל הזמן? זה לא במקרה ויש לכך סיבה.


לרזות בתבונה
רוצים לרזות וגם לשמר את המשקל ? 10 טיפים להרזיה בצורה נכונה


תזונה והריון
ההריון הנו שלב בחיים בו מתרחשים שינויים פיזיולוגיים בגוף האישה, אשר מצריכים התייחסות תזונתית מיוחדת.


דיאטנית קלינית, מיהי ?
איזו הכשרה מקבלת דיאטנית קלינית ? מהן דרכי העבודה של דיאטנית קלינית ? ולמה כדאי להתיעץ עם דיאטנית ?


אנמיה
מהי? מהם הסימפטומים? וכיצד נשפר את המצב?


מזונות מקררים לקיץ
הקיץ כבר התחיל וחום אוגוסט עוד לפנינו. הימים חמים מאוד, ואף חלק מהלילות, ואנו רוצים להתקרר. מזגן, מקלחת עם מים קרים הם חלק מהדרכים לעשות זאת, הידעתם שיש מזונות שיכולים לעזור בתהליך ההתקררות האנרגטית ?


חג עצמאות
הנחיות תזונתיות לארוחת על האש


תזונה מתאימה ביתר לחץ דם
תזונה העוזרת בהורדת ערכי לחץ הדם ושמירה על בריאות טובה.


תזונה נכונה בשילוב פעילות גופנית זה סוד ההצלחה!
על מנת להיות במשקל תקין פעילות גופנית אינה מספקת, שילוב תזונה נכונה הכרחי.


 
 
כל הזכויות שמורות © תמר פור - דיאטנית קלינית
תמר פור הינה דיאטנית מומחית בנושאים הבאים : דיאטנית ילדים | דיאטנית לנשים בהריון ובהנקה | דיאטנית לספורטאים | דיאטנית במחלות כרוניות
מפת האתר    |    יצירת קשר    |    שותפים עסקייםמתכונים לילדים


BreakFree.co.il - בניית אתרים



 

לייבסיטי - בניית אתרים