דיאטנית קלינית - תמר פור - כיצד נעבור את הצום בקלות?
קטגוריות
חדשות
 
פגישת היכרות חינם

תפריט מחירים
דף הבית >> כיצד נעבור את הצום בקלות?
 
יום כיפור קרב לאחר ארוחות חג ראש השנה. יש הסוברים כי ביום זה ירדו במשקל עקב הצום, אך יום צום אינו תורם לירידה במשקל אלא להרגשת קלות בלבד. חשוב לאכול נכון ולשתות כיאות לפני כניסת הצום על מנת שנרגיש חיוניים, ובנוסף חשוב לסיים את הצום בצורה הנכונה.
אז כך נעשה זאת:
 
ערב יום כיפור
  • שמירה על סדר יום – ארוחת בוקר, לאחריה ארוחת ביניים וצהריים קלה כגון: סנדוויץ' או סלט ירקות עם טונה/ביצה/גבינה ולחם.
  • שתייה מרובה לאורך כל היום, ולא רק כמה דקות לפני כניסת הצום. מאזן הנוזלים בגוף יכול להיות קריטי לצום.
  • המעטה בכמות המלח הנאכלת (בשל תכונת ספיחת המים).
  • המעטה במזונות או משקאות המכילים קפאין (רצוי להמעיט בהדרגה מספר ימים לפני הצום, כדי להימנע מכאבי ראש במהלך הצום).
  • ארוחה מפסקת – חייבת להכיל את מקור האנרגיה העיקרי, פחמימה (פסטה/אורז/תפו"א), ובנוסף חלבון (בשר/עוף/דג/קטניות- עדשים, אפונה, שעועית, סויה, חומוס גרגירים ופול). יש למלא צלחת אחת בלבד. אם בארוחה יש מרק עדיף לאוכלו בסוף הארוחה, על מנת שאבות המזון העיקריים יאכלו ויהיה להם מקום בקיבה. וכמובן לשתות הרבה מים.
סוף הצום
לאחר שעות של חוסר אכילה רמת הסוכר בגוף נמוכה, וכך גם האנרגיה שלנו.
נפתח בפרוסת עוגה יבשה או פרוסת לחם עם כפית ריבה/דבש, ובנוסף תה.
לאחר כשעה נאכל ארוחה קלה, רצוי כמו ארוחת ערב רגילה, לדוגמא: לחם עם גבינה, ביצה וסלט.
אך לרוב אוכלים את שאריות יום קודם, אז למלא פעם אחת צלחת המורכבת בפחמימות וחלבונים (עדיף דג או קטניות הקלים יותר לעיכול) ושוב לשתות הרבה מים.
 
 
צום קל וגמר חתימה טובה!

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page
פגישת הכרות חינם
וללא התחייבות השאירו פרטים ואחזור בהקדם 
 
 
 
שתפו עם חברים
FacebookTwitter


מאמרים אחרונים
 
הכן גופך לחורף
החורף מאופיין בעלייה בצריכה הקלורית ורצון עז לפחמימות, כיצד נתמודד?


רוצה להרגיש שובע
האם גם אתם רעבים די מהר לאחר ארוחה? האם גם אתם מסתובבים עם הרגשת רעב במשך היום? חושבים על האוכל כל הזמן? זה לא במקרה ויש לכך סיבה.


לרזות בתבונה
רוצים לרזות וגם לשמר את המשקל ? 10 טיפים להרזיה בצורה נכונה


תזונה והריון
ההריון הנו שלב בחיים בו מתרחשים שינויים פיזיולוגיים בגוף האישה, אשר מצריכים התייחסות תזונתית מיוחדת.


דיאטנית קלינית, מיהי ?
איזו הכשרה מקבלת דיאטנית קלינית ? מהן דרכי העבודה של דיאטנית קלינית ? ולמה כדאי להתיעץ עם דיאטנית ?


אנמיה
מהי? מהם הסימפטומים? וכיצד נשפר את המצב?


מזונות מקררים לקיץ
הקיץ כבר התחיל וחום אוגוסט עוד לפנינו. הימים חמים מאוד, ואף חלק מהלילות, ואנו רוצים להתקרר. מזגן, מקלחת עם מים קרים הם חלק מהדרכים לעשות זאת, הידעתם שיש מזונות שיכולים לעזור בתהליך ההתקררות האנרגטית ?


חג עצמאות
הנחיות תזונתיות לארוחת על האש


תזונה מתאימה ביתר לחץ דם
תזונה העוזרת בהורדת ערכי לחץ הדם ושמירה על בריאות טובה.


תזונה נכונה בשילוב פעילות גופנית זה סוד ההצלחה!
על מנת להיות במשקל תקין פעילות גופנית אינה מספקת, שילוב תזונה נכונה הכרחי.


 
 
כל הזכויות שמורות © תמר פור - דיאטנית קלינית
תמר פור הינה דיאטנית מומחית בנושאים הבאים : דיאטנית ילדים | דיאטנית לנשים בהריון ובהנקה | דיאטנית לספורטאים | דיאטנית במחלות כרוניות
מפת האתר    |    יצירת קשר    |    שותפים עסקייםמתכונים לילדים


BreakFree.co.il - בניית אתרים



 

לייבסיטי - בניית אתרים