דיאטנית קלינית - תמר פור - מה נשתנה הפסח הזה מכל החגים?
קטגוריות
חדשות
 
פגישת היכרות חינם

תפריט מחירים

 

 
 
 
 מה נשתנה הפסח הזה מכל החגים?

חג הפסח בא עלינו לטובה, וחג זה הנו מיוחד מחגים אחרים:

  •  איסור אכילת חמץ
  • חג הנמשך שבעה ימים מלאים
  • חופשה ארוכה / יום עבודה קצר

כל הדברים הנ"ל מביאים לכך שבד"כ אנשים עולים בממוצע 2 ק"ג.

איסור אכילת חמץ מביא לכך שהאוכל הבסיסי שלנו משתנה:

  •      אכילת מצה השווה לשתי פרוסות לחם רגיל / 4 פרוסות לחם קל, ומי מסתפק באחת? או מי לא ימרח שוקולד/חמאה/ריבה?
  •     אכילת כמות ביצים רבה מהממוצע
  •    אכילת מזון מטוגן (מצה בריי, לביבות תפו"א וכו')
  •     עוגיות הפסח – קוקוס / בוטנים- שני מקורות שומן. עוגייה אחת רגילה שוות ערך ל- 140 קק"ל.

לא זו בלבד שהמזון שונה מהרגיל , אלא משך צריכתו הנה שבוע שלם.
ואם הדברים הנ"ל לא הספיקו אז יש 2 ערבי חג ושני חגים ובנוסף חוה"מ וריבוי הארוחות המשפחתיות גדל בהרבה. וכפי שאנו יודעים, קשה או "לא נעים" להגיד למארחים שאנו נוותר על סוג מזון זה או אחר, הרי הם טרחו כל כך והרבה פעמים פשוט קשה לנו לעמוד למול כל השפע.
ובנוסף, אכילת המצה החסרת נוזלים וחסרת הסיבים התזונתיים גורמת להרבה מהאנשים תופעת עצירות ואי נעימות במערכת העיכול, שמשרה תחושה מעיקה.

 אז כיצד נעבור את הפסח בשלום?

  • דבר ראשון וחשוב, הכלל היסודי שלנו גם בפסח נשמר, אוכלים מסודר. לא מדלגים על ארוחות וגם לא על ארוחות הביניים.
  • שתייה תמיד חשובה, אך על אחת כמה וכמה בחג זה, שאוכלים מצות יבשות וללא סיבים. לכן יש לשתות ביום כ- 10-12 כוסות נוזלים. בארוחות החג הרבות עדיף לשתות מים או משקאות דיאטטיים. בליל הסדר באמת שאין צורך לסיים 4 כוסיות יין שלמות, ניתן לטעום מכל אחת.
  • ריבוי בירקות חיוני (העלאת כמות הסיבים והנוזלים במערכת העיכול) הן בשל נושא העצירות והן בשל תחושת המלאות/השובע, שתגרום לכך שנאכל פחות מאכלים עתירי קלוריות.    
  • ניתן להחליף את המצה הרגילה במצה מלאה, להעלאת כמות הסיבים. לשומרי הגזרה המירו למצה קלה מלאה=פרוסת לחם אחת או 2 פרוסות לחם קל. ולאוכלי הקטניות ניתן להשתמש בפריכיות אורז ששלוש יח' = פרוסת לחם/ 2 פרוסות לחם קל.
  • נצמצם לביצה אחת ביום ובמידה ורוצים עוד ניתן להשתמש בחלבון בלבד (החלק הלבן).
  • נעדיף דברים מבושלים/ אפויים/ מאודים/ על האש מאשר מטוגנים. ואם כבר מטוגן אז לצמצם באמצעות תרסיס שמן.
  •  עוגיית פסח אחת יכולה להיות ארוחת ביניים עם שתייה חמה, אך לעמוד באחת ביום.
  •  ואם שכחנו זהו חג האביב, הימים נעימים יותר ורובינו בחופשה, אז אין כמו לצאת לחיק הטבע ולנצל זמן זה לטיולים. או לחזור להליכה, שבחורף ויתרנו עליה. בקיצור תזיזו את הגוף, תשרפו קצת קלוריות ותעזרו גם למעבר טוב יותר של המזון במערכת העיכול.
  • לעזרה בבעיות במערכת העיכול אני ממליצה לקחת פעם ביום בארוחה העיקרית בשבוע הפסח כדור פרוביוטיקה.
  •  המטרה הגדולה הינה שמירה על המשקל.

 

הצעה לאכילה ביום ליל הסדר (כ- 2000 קק"ל):

א.בוקר: 2 פרוסות לחם קל/3 פריכיות אורז+

           100 גרם גבינה 5% / חצי אבוקדו +

           ירק

א.ביניים: פרי

א.צהריים: תפו"א גדול במיקרו (כ-7 דקות)/ 5 פריכיות אורז +

              קופסת טונה / קופסת גבינה 5% +

              ירקות עם כפית שמן זית

א.ביניים: פרי

א.ליל הסדר: 100 מ"ל (כחצי כוס רגילה) יין מתוק / מיץ ענבים+

                 חצי מצה מלאה+

                 כפית חרוסת+

                 ביצה קשה+

                 מרק עם קניידלע 1 / כף הגשה 1 של איטריות ביצים+

                 100 גר' דג מבושל / קציצת גפילטע פיש קטנה +

                 תפו"א קטן/ כף הגשה 1 של אורז או פירה+

                 2 שוקיי עוף / רבע עוף / 100 גרם בשר+

                 ירקות מבושלים +

                 סלט ירקות+

                 קינוח 1 לבחירה


 

                                                                בתיאבון וחג שמח!



 
     
 
 
פגישת הכרות חינם
וללא התחייבות השאירו פרטים ואחזור בהקדם 
 
 
 
שתפו עם חברים
FacebookTwitter


מאמרים אחרונים
 
הכן גופך לחורף
החורף מאופיין בעלייה בצריכה הקלורית ורצון עז לפחמימות, כיצד נתמודד?


רוצה להרגיש שובע
האם גם אתם רעבים די מהר לאחר ארוחה? האם גם אתם מסתובבים עם הרגשת רעב במשך היום? חושבים על האוכל כל הזמן? זה לא במקרה ויש לכך סיבה.


לרזות בתבונה
רוצים לרזות וגם לשמר את המשקל ? 10 טיפים להרזיה בצורה נכונה


תזונה והריון
ההריון הנו שלב בחיים בו מתרחשים שינויים פיזיולוגיים בגוף האישה, אשר מצריכים התייחסות תזונתית מיוחדת.


דיאטנית קלינית, מיהי ?
איזו הכשרה מקבלת דיאטנית קלינית ? מהן דרכי העבודה של דיאטנית קלינית ? ולמה כדאי להתיעץ עם דיאטנית ?


אנמיה
מהי? מהם הסימפטומים? וכיצד נשפר את המצב?


מזונות מקררים לקיץ
הקיץ כבר התחיל וחום אוגוסט עוד לפנינו. הימים חמים מאוד, ואף חלק מהלילות, ואנו רוצים להתקרר. מזגן, מקלחת עם מים קרים הם חלק מהדרכים לעשות זאת, הידעתם שיש מזונות שיכולים לעזור בתהליך ההתקררות האנרגטית ?


חג עצמאות
הנחיות תזונתיות לארוחת על האש


תזונה מתאימה ביתר לחץ דם
תזונה העוזרת בהורדת ערכי לחץ הדם ושמירה על בריאות טובה.


תזונה נכונה בשילוב פעילות גופנית זה סוד ההצלחה!
על מנת להיות במשקל תקין פעילות גופנית אינה מספקת, שילוב תזונה נכונה הכרחי.


 
 
כל הזכויות שמורות © תמר פור - דיאטנית קלינית
תמר פור הינה דיאטנית מומחית בנושאים הבאים : דיאטנית ילדים | דיאטנית לנשים בהריון ובהנקה | דיאטנית לספורטאים | דיאטנית במחלות כרוניות
מפת האתר    |    יצירת קשר    |    שותפים עסקייםמתכונים לילדים


BreakFree.co.il - בניית אתרים



 

לייבסיטי - בניית אתרים