דיאטנית קלינית - תמר פור - תזונה והריון
קטגוריות
חדשות
 
פגישת היכרות חינם

תפריט מחירים

 

 
 
 
תזונה והריון

ההריון הנו שלב בחיים בו מתרחשים שינויים פיזיולוגיים בגוף האישה, אשר מצריכים התייחסות תזונתית מיוחדת.

העלייה הממוצעת בהריון הנה באופן הבא:

BMI<20 12.5-18.0kg

BMI=20-27 11.5-16.0kg

BMI>27 7.0-11.5kg

בתאומים העלייה הנה 16.0-20.5kg.

קצב העלייה במשקל שונה בין אישה לאישה ותלוי בגורמים רבים, כגון: מספר העוברים, גיל האישה והמשקל ההתחלתי של ההיריון. בעיקרון, העלייה בטרימסטר הראשון הנה 1-2.5 ק"ג, ולאחר מכן 0.5 ק"ג לשבוע. בתאומים העלייה הנה 3/4 ק"ג לשבוע לאחר טרימסטר ראשון.

חשוב לדעת, כי דיאטת כאסח מסוכנת במהלך ההריון ואינה מומלצת, ומצד שני צריכה עודפת של מזון מרחיבה את מאגרי השומן של האם, ובכך מקשה על תהליך הירידה במשקל לאחר הלידה.

ההתייחסות התזונתית המיוחדת כוללת שמירה על תפריט מאוזן:

· שתייה מרובה (ההמלצה 2.2-2.4 ליטר מים ביום).

· אכילה מסודרת, כל 3-4 שעות.

· אכילת פירות וירקות.

· אכילת דגנים ומוצרי מאפה מלאים (לחם מלא, גרנולה וכו')

· אכילת מזונות עשירים בחלבון: בשר, עוף, דגים וקייטניות.

· הקפדה על אכילת מוצרי חלב מפוסטרים. ברגישות למוצרי חלב יש להשתמש בתחליפים, כגון: מוצרי סויה ומוצרים על בסיס חלב עזים.

· אכילת מזון דל בשומן רווי ובכולסטרול.

· להמעיט בדברי מתיקה ומשקאות ממותקים.

במשקל תקין, תוספת הקלוריות בהריון הנה 300 קק"ל ליום על התפריט הרגיל.

לפי המלצת משרד הבריאות, יש לקחת 3 חודשים לפני ההריון ובמהלכו 400 מק"ג ליום חומצה פולית. מתום החודש השני להריון בנוסף לחומצה פולית יש לקחת ברזל.

כיום מומלץ לקחת אומגה 3 ( החיונית מאוד להתפתחות תקינה של המוח והעיניים בעוברים וילדים ומניעת דיכאון לאחר לידה) מהטרימסטר השלישי להריון, אך אינה בגדר חובה.

יש להימנע מצריכת יתר של החומרים הבאים:

קפאין: תה, קפה, קולה וכדומה. ההמלצה עד 3 כוסות ביום (פחות מ- 150-200 מ"ג ליום קפאין).
ממתיקים מלאכותיים המכילים אספרטיים (מסכרין להימנע לחלוטין).
תה "צמחי" ותוספות טבעיות. המידע המצוי כיום אינו מספיק לאשר או לשלול צריכתם.
מהמאכלים הבאים רצוי להימנע לחלוטין:

אלכוהול- עובר את השלייה ומגיע לעובר. מעלה את הסיכון לפיגור שכלי והפרעות בהתפתחות הגולגולת והפנים.
מאכלים שאינם מפוסטרים, כגון: מיונז ביתי, חלב מהפרה.
מאכלים שאינם מבושלים, כגון: בשר נא, דגים חיים.
פירות ים.
מומלץ להמשיך לבצע פעילות גופנית מתונה במהלך ההריון.

הריון קל ומוצלח !


 
 
 
 
פגישת הכרות חינם
וללא התחייבות השאירו פרטים ואחזור בהקדם 
 
 
 
שתפו עם חברים
FacebookTwitter


מאמרים אחרונים
 
הכן גופך לחורף
החורף מאופיין בעלייה בצריכה הקלורית ורצון עז לפחמימות, כיצד נתמודד?


רוצה להרגיש שובע
האם גם אתם רעבים די מהר לאחר ארוחה? האם גם אתם מסתובבים עם הרגשת רעב במשך היום? חושבים על האוכל כל הזמן? זה לא במקרה ויש לכך סיבה.


לרזות בתבונה
רוצים לרזות וגם לשמר את המשקל ? 10 טיפים להרזיה בצורה נכונה


תזונה והריון
ההריון הנו שלב בחיים בו מתרחשים שינויים פיזיולוגיים בגוף האישה, אשר מצריכים התייחסות תזונתית מיוחדת.


דיאטנית קלינית, מיהי ?
איזו הכשרה מקבלת דיאטנית קלינית ? מהן דרכי העבודה של דיאטנית קלינית ? ולמה כדאי להתיעץ עם דיאטנית ?


אנמיה
מהי? מהם הסימפטומים? וכיצד נשפר את המצב?


מזונות מקררים לקיץ
הקיץ כבר התחיל וחום אוגוסט עוד לפנינו. הימים חמים מאוד, ואף חלק מהלילות, ואנו רוצים להתקרר. מזגן, מקלחת עם מים קרים הם חלק מהדרכים לעשות זאת, הידעתם שיש מזונות שיכולים לעזור בתהליך ההתקררות האנרגטית ?


חג עצמאות
הנחיות תזונתיות לארוחת על האש


תזונה מתאימה ביתר לחץ דם
תזונה העוזרת בהורדת ערכי לחץ הדם ושמירה על בריאות טובה.


תזונה נכונה בשילוב פעילות גופנית זה סוד ההצלחה!
על מנת להיות במשקל תקין פעילות גופנית אינה מספקת, שילוב תזונה נכונה הכרחי.


 
 
כל הזכויות שמורות © תמר פור - דיאטנית קלינית
תמר פור הינה דיאטנית מומחית בנושאים הבאים : דיאטנית ילדים | דיאטנית לנשים בהריון ובהנקה | דיאטנית לספורטאים | דיאטנית במחלות כרוניות
מפת האתר    |    יצירת קשר    |    שותפים עסקייםמתכונים לילדים


BreakFree.co.il - בניית אתרים



 

לייבסיטי - בניית אתרים